Veilig en wel - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mathijs & Roy - WaarBenJij.nu Veilig en wel - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mathijs & Roy - WaarBenJij.nu

Veilig en wel

Door: Roy & Mathijs

Blijf op de hoogte en volg Mathijs & Roy

14 Oktober 2007 | Nederland, Amsterdam

Goedenavond,

Na enige tijd hebben geschitterd door afwezigheid willen wij iedereen toch mededelen dat wij reeds 2 maanden en 1 week thuis in Nederland zijn. Na turbulente tijden waarin het 'gewone' leven weer opgepakt moest worden is er nu tijd gevonden een voorlopig laatste bericht te schrijven.

Dag 159 The Trip:
We gaan verder waar we 68 dagen geleden geeindigd zijn. We werden daardwerkelijk door onze privéchauffeur opgehaald. Aangezien we de laatste letters aan ons bericht typten en de foto's zo snel mogelijk wilden toevoegen moest hij even op ons wachten. Roy gooide samen met de chauffeur de tassen in de achterbak van de riante auto en Mathijs sloot met legendarische worden ons verblijf in Jakarta af: niks vergeten? Heb jij mijn mp3 ook? Al snel zagen we vliegveld Soekarno Hatta Airport Jakarta voor ons aan de horizon verschijnen om onze vlucht LH 0779 naar Singapore te halen. Dit leverde (nog geen) problemen. Terima kashi en gewapend met backpack en aantal bijtassen liepen wij richting de gate. We waren opnieuw iets te vroeg maar al snel konden we inchecken. We werden in de tussentijd in het Engels aangesproken door een vriendelijke jongedame met licht Indonesisch accent of wij een lidmaatschapskaart wilden van Lufthansa. Na eerst No Thanks, zei ze dat het gratis was en al snel vulden wij de formulieren in (inmiddels zijn deze kaarten ook aangekomen aan de Schielaweg te Waddixene). Het voordeel was dat wanneer wij een korte vlucht boeken met Lufthansa wij waarschijnlijk genoeg punten hebben opgespaard om richting Azië te vliegen. Als jullie ons kwijt zijn, weten jullie waar we zijn!

De vlucht naar Singapore verliep voorspoedig en ondanks een rare circel in het vluchtschema, waar wij de nodige discussie over hadden, kwamen wij aan in Singapore. Om 9.30 pm kwamen wij aan in vertrekhal A. Natuurlijk vertrekt KLM uit vertrekhal B en moesten wij via een soort veredelde Lightrail richting vertrekhal B in het immense airport van Singapore. Om 9.50 pm stonden wij startklaar bij het juiste loket om de tickets om te zetten. Voor ons moesten wij een Pakistaans uitziende rijkgevulde familie van 7 man voor ons dulden. Dit resulteerde in een vertraging van 15 minuten. Wij liepen rustig en rielekst naar de balie met de vraag om onze ticket om te zetten. HELAAS! De balie ging om 9.45 dicht en inmiddels was het 10.10 pm. Mathijs voelde het vuur onder zijn voeten en begon negatieve gelaatsuitdrukkingen te vertonen. Teleurgesteld als hij was vroeg hij of ze echt niet kon bellen. Poging 1 bellen draaide op niets uit. Mathijs begon onrustig om zich heen te draaien en Roy vroeg nogmaals vriendelijk of de baliemedewerkster kon bellen. Poging twee opnieuw geen resultaat. Naast de balie stond echter de lange rij mensen te wachten om de Boeing 777 richting Amsterdam te betreden. Na herhaaldelijk vragen en de druk een beetje op te voeren werden we geaccepteerd en konden naar de gate rennen.

In het vliegtuig aangekomen zaten we niet bij elkaar maar hadden wij zo ongeveer 80 stoelen tussen elkaar in. Dit was geen probleem, we konden in ieder geval naar Amsterdam. De KLM stewardessen liepen vrolijk rond en wij zagen de beeldschermpjes in de stoel voor ons al met vragende ogen naar ons kijken wanneer film 1 aangezet zou worden. Na 10 minuten stond de eerste film aan en Roy zat helemaal achterin het vliegtuig waardoor uitwijken naar achter niet meer kon. Met nog een half uur op de klok besloot de vriendelijk meneer voor Roy de stoel in slaapstand te zetten en werd Roy genoodzaakt de film af te kijken in een uiterst discutabele positie. Als troost kwam de stewardess al snel met een heerlijk helder Heineken en werd er een gesprek aangeknoopt. Mathijs was bezig met film 2 toen Roy uitgenodigd werd bij de stewardessen om het 10 uur-durende happyhour te starten. Na een pilsje ging Roy Mathijs maar snel halen en zo hadden wij een hele fijne terugvlucht. Drie uur voor de landing werd nog even een uurtje geslapen en kregen we hierna een heerlijk ontbijtje incl. Heineken. Na het ontbijt hezen wij ons in de speciaal hiervoor aangeschafte kostuum uit Bali, zodat wij de traditie in stand hielden.
Aangekomen op Schiphol zeiden wij de gehele crew gedag en zochten wij onze tassen op. Als snel werden deze middels de band aangereikt en gingen wij rond 6 uur am de douane door om onze geliefden in de armen te springen. Na de welbekende deur uit te zijn gekomen zagen wij nog niemand tot van achter uit de menigte een aantal bekenden zichtbaar werden. Het was een gezellig weerzien en na opnieuw traditiegetrouw een drankje te hebben gedaan gingen we naar huis.

Bij Mathijs thuis nog een drankje gedaan en even bij Dave zijn huisje gekeken toen was de energietank toch echt leeg en werd er een heerlijk tukkie gedaan in de huiselijke omgeving.

Verder stond de week natuurlijk in het teken van het weerzien van familie, vrienden en kennissen.

Super! Al is het wel een beetje koud....

Vandaagdedag studeren wij beiden in Tilburg, zijn wij druk aan het werk om het nodige spaarsaldo op te waarderen en in balans te brengen en genieten wij op zn tijd natuurlijk van gezelligheid!

Wij willen jullie allemaal erg bedanken voor de aandacht en het warme welkom en in de toekomst hopen wij jullie vanuit deze site opnieuw te mogen berichten vanuit een ander exotisch oord.

Nu eerst de schoolbanken in...

Groeten,

Roy en Mathijs

• 14 Oktober 2007 - 19:07

Ilse:

Hai!!

Leuk ook het slotakkoord te mogen meebeleven!!
    Op naar jullie volgende reis!!

• 15 Oktober 2007 - 14:28

Marineke:

Hallo Mathijs en Roy.Toch nog een slotwoord op jullie site.Inmiddels al weer aan de studie en een verhuizing naar Tilburg achter de rug. Gisteren van Mathijs een rondleiding gehad door de stad en de universiteit.De bibliotheek was open.Er zaten heel wat studenten achter de computer.Tentamen tijd????Leuke fotos.Hopenlijk Is jullie reisverslag met fotos een keer in boek vorm te verkrijgen zodat we alles nog eens rustig door kunnen lezen.Jongens succes met studie werk uitgaan enz.Ik kan het niet nalaten om nog maar een keer te zeggen Doe voorzichtig.Gr Marineke

• 15 Oktober 2007 - 14:30

Arjan:

Leuk slot stukkie gasten.

Speciale manier van schrijven hebben jullie toch ;)

• 15 Oktober 2007 - 17:54

Kimmie:

heeeeeeeeeeeeeeeeej thijsie!! snel afspreken, heb net roy gemaild!! hopelijk tot snel en lekker bijkletsen..hoog tijd! xx

• 17 Oktober 2007 - 04:09

Kitty:

He poepies, ik mis nog steeds een hoop foto's op jullie site hoor:) maar in ieder geval ga ik jullie over 5 weekjes weer zien!!! x

• 08 December 2007 - 16:20

Mathijs:

Svenska, Here we come.. Heb er zin in!

• 15 Januari 2008 - 11:15

Felicia:

Hello boys,

Zit er goed uit! Ik heb het niet zo goed gevolgd, maar aan de pics te zien hebben jullie het heel goed gehad!

Veel plezier met jullie studie in Tilburg.

Greetzz

• 17 Maart 2008 - 01:49

Mathijs:

Ben benieuwd hoe het reisjournaal eruit ziet als het af is .. hint!

• 19 Maart 2008 - 16:15

Roy:

ik ook!

• 14 Juli 2008 - 14:10

Roy:

Helaas, nog altijd geen reisjournaal... tijd voor een tripavond!

• 17 Juli 2008 - 14:40

Kitty:

he sukkels, waarom reageren jullie niet op mijn smsje!!!!!! p.s.: jullie hebben nog steeds een hoop foto's die ik ook graag wil hebben!