Chinese Muur en nachttrein Richting Xi' an - Reisverslag uit Xi'an, China van Mathijs & Roy - WaarBenJij.nu Chinese Muur en nachttrein Richting Xi' an - Reisverslag uit Xi'an, China van Mathijs & Roy - WaarBenJij.nu

Chinese Muur en nachttrein Richting Xi' an

Door: Roy & Mathijs

Blijf op de hoogte en volg Mathijs & Roy

26 Februari 2007 | China, Xi'an

Ni Hao!

Op dag 4 begon de haan al vroeg te kraaien, om 6 uur wel te verstaan. Na een heerlijke douche en een boterham met pindakaas werden we om 7 uur opgehaald bij het hotel om naar de Chinese Muur te gaan. Met een volmondig Chinees sprekende bus werd er afgereisd naar Chinese Muur te Daling. Na 1,5 uur Chinees gegorchel en gebrabbel (Chinezen hebben geen manieren) kwamen we aan op de plaats van bestemming. Bij aankomst werden we ontvangen door zeer agressief verkopende vrouwen op leeftijd, hierdoor werden wij in de positie gedwongen snel de trappen van de Muur te beklimmen. De Chinese Muur was in lichte mist gehuld, maar bij aankomst op de top schitterde het zichtbaar bij de doorbrekende zon (Klinkt goed he, zie foto's). We waren blij dat we nog in goede conditie waren, aangezien er halsbrekende capriolen moeten worden uitgehaald om de Chinese Muur te trotseren. Na vele foto's en filpjes genoten wij van een super uitzicht en werd uitdeindelijk de weg naar beneden ingezet. Onderweg vonden Chinezen ons ook een hele attractie en mochten wij met de Familie Wang en Hoang poseren.
Voor ons kon de weg naar Beijing beginnen...............

Ware het niet, dat de rest van bus andere gedachtes had. Er werden nog talloze tempels, monniken, graven, musea, etc. bezocht -> Roy en Mathijs waren pas om 19.00 in Beijing. Nu moesten we toch wel een beetje de vaart erin zetten, aangezien de trein naar Xi'an om 21.03 vertrok van Beijing Xi. Na het snelle avondmaal bij McDonalds werden de tassen opgehaald bij het hotel en gingen we op weg naar het treinstation. Aangezien wij nog niet veel kaas hebben gegeten van de Chinese tekens is het een heel avontuur het goede spoor te vinden. Na lang lopen werd de juiste wachtruimte gevonden waarna wij na een half uur ons richting de trein konden begeven. Eenmaal in de trein werd onze "stek" in de 2 onderste bedden gevonden (Hard Sleep, houten plank + dekentje). Geheel geinstalleerd verschenen onze medepassagiers (oma, opa, dochter en kleindochter). Opa klom vrij soepeltjes naar het bovenste bed van "de stek". Het was een zeer intensieve dag en dat was te merken, onze oogjes hingen snel op half zeven. 's Ochtends stonden we rond 7 uur weer op en waren wij klaar voor ontbijt. Zelfs hadden we chips meegenomen, maar al snel werden we door het moederinstinct van onze medepassagier voorgschoteld met lokale lekkernijen (cake, cake met zaadjes, gedroogde stukjes vlees en coconutsap). Na een aantal zinnetjes te hebben geleerd stemde wij beiden in dat het een zeer geslaagde was.

Dag 5 the Trip:
Aankomst in Xi'an. Geheel zonder problemen kwamen wij 8.45 aan in Xi'an. Eenmaal uit het station dachten dat het een opgaven zou worden een low-budget slaapplaatse te vinden, desalniettemin stond een vriendelijke man klaar met een bordje "John" voor International Youth Hostel. John liep achter ons, maar we konden wel mee in het busje naar de Jeugdherberg. Een mooi hotelletje tegenover de Stadsmuur van Xi'an (14 km lang en nog altijd intact, in tegenstelling tot andere stadsmuren in China). We namen een kamer voor twee, alleen bij aankomst was er maar 1 bed in de kamer. Deze werd later door iemand uit de hostel gecharterd. We liepen een rondje door het centrum opzoek naar boxjes voor de Mp3. Na de tocht door een Mega Shopping Mall, waren wij niet in onze opgave geslaagd. Echter bij de lokale Mediamarkt hadden wij succes. 's Middags werd er door beiden gebrainstormd over het verdere vervolg in China. De beste optie is om naar Nanjing af te reizen per trein. MAAR het mocht niet baten. Na een wandeling van iets minder dan een uur naar het station en een half uur in de rij, werden wij hevig teleurgesteld. Het bericht van de China Rail Medewerker luidde alsvolgt: No train leaves to Nanjing or Shanghai for the next 10 days. Xi'an is een leuke stad, maar 10 dagen is een beetje te veel van het goede. Nu is er besloten om beroep te doen op het reservepotje ter calamiteiten, er is een vliegticket aangeschaft van Xi'an naar Nanjing. Dit overschreidt 4x het dagbudget, maar het is beter dan 10 dagen te wachten in Xi'an. Op 1 maart zullen wij vliegen naar Nanjing. Morgen staat het wereldeberoemde Terracotta Leger op het programma en aangezien we nu een dag langer blijven in Xi'an gaan we de dag daarna zonsopgang meemaken op de berg Hua Shan. Dit betekent eerst 3 uur lang door de nacht wandelen naar de top, om daarna de spectaculaire zonsopgang mee te maken. (Dit hebben we van horen zeggen, Engelsman).

Tot een volgend berichtje en dat zou waarschijnlijk zijn vanuit Nanjing!

XieXie

Mathijs en Roy

• 26 Februari 2007 - 16:11

Pap:

Ha mannen,
    Jullie verwennen ons wel zeg met de uitgebreide berichten. Ziet er echt geweldig uit. Geniet vooral van alles wat op jullie pad komt! En uh, jullie calamiteiten potje aanspreken in de 1e vijf dagen moet toch geen probleem zijn als je 5 maanden weg gaat? (hahahaha)

Liefs en knuffels van ons drie!

• 26 Februari 2007 - 16:38

Arjan:

Gasten,
    Jullie maken er wel wer van weer een uitgebreid bericht zo. Intressant om alles te lezen wat jullie doen. Foto`s zien er ook top uit. Hebben ze daar nog Heineken of moeten jullie het alleen stellen met die truien ;) Wat is de temperatuur daar ongeveer trouwens ? Zie jullie met dikke tuien en jassen lopen ?
    iig veel plezier komende dagen
    Greetzz
    Arie

• 26 Februari 2007 - 17:48

Admar:

hey gasten,
    ik hoef na jullie trip dus nooit meer naar china, mooie foto's en gedetaileerde verhalen;).
    living the life:).

groetjes admar

• 26 Februari 2007 - 18:10

Onno:

Hey gasten!!

Ziet er goed uit allemaal! Echt helemaal super en zo te lezen gaat het allemaal goed. De foto's bekijk ik als ik ook weer in Nederland ben, want ik zit nu in het hotel achter een computer met wat kuren!

Groeten vanuit een zonnig Safaga, Egypte.

Onno, uw kersverse PADI instructeur.

• 26 Februari 2007 - 21:01

Timpie:

hee
    hoe is het daar? ziet er goed uit iig! konden die gele parels nog een beetje ballen? echt leuk deze site weet ik ook een beetje hoe het daar is. veel plezier verder en reis ze!
    groetjes tim

• 26 Februari 2007 - 22:30

Heleen:

He Thijs en Roy!
    Top die verhalen en ook hele leuke en mooie foto's! Geniet van het vliegen en kijk uit naar de volgende bestemmming...
    Kus Heleen

• 27 Februari 2007 - 11:49

Jan En Lyda:

Ontzettend leuk een bericht van jullie te ontvangen,geweldig zeg zo´n reis genieten maar. dikke kus Jan en Lyda

• 27 Februari 2007 - 15:43

Roel, Bart, Marloes:

Hoi

• 27 Februari 2007 - 19:20

Wim:

hey gasten zijn jullie een beetje aan het trainen daar op die chinese fietsen. Heel mooi die verslagen en zeker ook die foto's

groetjes

• 28 Februari 2007 - 19:05

Harriet:

Hallo Mathijs (en vriend van Mathijs). Klinkt allemaal erg goed, ben jaloers! Veel plezier!

• 01 Maart 2007 - 09:50

Jimbo:

Ziet er allemaal goed uit ouwe (Y)!

• 01 Maart 2007 - 10:07

Monique:

Hai hai,

Ik word helemaal jaloers door jullie verhalen! Geniet er maar goed van en ik kijk uit naar de rest van jullie verhalen.

Xxx

• 03 Maart 2007 - 11:43

Marianne&enherman:

mathijs, ik hoef geen boek te pakken in mijn crocusvakantie!!!! Ik heb leesvoer genoeg met jullie avonturen en foto's is het genieten. Misschien maak je je ouders wel enthoudisat en gaan ze in nov. voor de verandering naar China!
    Heren, veel plezier.