Chillaxen in het Noorden - Reisverslag uit Pai, Thailand van Mathijs & Roy - WaarBenJij.nu Chillaxen in het Noorden - Reisverslag uit Pai, Thailand van Mathijs & Roy - WaarBenJij.nu

Chillaxen in het Noorden

Door: Roy & Mathijs

Blijf op de hoogte en volg Mathijs & Roy

02 Juni 2007 | Thailand, Pai

Sawadee Khrap!

Vanuit hippietown Pai, Noord Thailand, zijn we terug voor een spetterend bericht. Na een aantal dagen Chiang Mai zagen wij Pai als ons laatste stop voordat we naar Laos zouden gaan.

Dag 90 The Trip:
We werden om 9 uur opgehaald voor de Mountainbike trip van vandaag. Met onze gedachten nog bij de film van gisteren: Pirates of the Carribean 3, Shavy! Echt een hele leuke film! Na een Continental Breakfast hadden we een goede bodem gelegd om vandaag een topprestatie te leveren. Er werd ons gevraagd of we al ervaring hadden met Mountainbiken en wij gaven ons op als Medium. We gingen de Old Smugglers Route rijden, en dat hebben we geweten. De route bestond uit 85% bergafwaarts en tracks waar nog maar weinig op gereden was. Het gezelschap bestond uit 2 Engelsen en een Australier en natuurlijk de Dutch Connection. Eenmaal aangekomen bij het mountainbike kantoor werden wij eerst kort gebrieft over de te berijden route en werden ons enkele tips over het sturen verteld. Blijkbaar had Roy enkele tips gemist en lag na een kwartier fietsen al de grassprietjes te knuffelen. Great Success!. We werden per pick-up truck naar boven gebracht en daar kregen we al onze protection gear. Uitrusting bestond uit: helm, handschoentjes, shirt, scheenbeschermers, elleboogbeschermers, en een compleet harnas! We zagen er uit als professionele ijshockeyspelers. Dit deed de lichaamstemperatuur niet ten goede op deze hete dag (+36c). We waren klaar voor de afdaling. We hadden al eens eerder gemountainbiked in de Ardennen, maar dit was toch duidelijk andere koek. Het was een pittige afdaling waarbij alle concentratie vereist was (toch Roy). De rest van de tocht heeft hij het toch goed gedaan. Top. Na de val werd hij nog bijna overreden door een Engelsman en natuurlijk even uitgelachen. Vijf minuten later waren de rollen omgedraaid en kon Roy de Engelsman uit het ravijn trekken. Wie het laatst lacht, lacht het best :). De tocht leidde ons door het wonderschone landschap van Noord-Thailand. Voor gewone liefhebbers van fietsen is Thailand een ideaal land, want er zijn overal goede wegen. Maar voor ons vandaag even niet. Sommige stukken waren behoorlijk steil en moest er flink gestuurd worden. Af en toe moesten we ook heuvelop, maar dat werd soms lopen: te steil, te heet. De rit eindigde bij een meer en werd er nog even gezwommen en gegegeten. Toen brak het onweer los en koelde alles weer heerlijk af. Eenmaal weer terug in ons guesthouse waren we helemaal gesloopt, we waren tot het gaatje gegaan, dus was het tijd voor een heerlijk tukkie. Dit was de intensiefste dag de we tot nu toe hebben gehad. Het was erg gaaf en waarschijnlijk gaan we het ergens anders nog wel een keer doen. 's Avonds nog even lekker gegeten en een pilsje gedronken met de mensen beneden. Toen was het de hoogste tijd om te gaan slapen.

Dag 91 The Trip:
Na lekker te hebben uitgeslapen gingen we maar weer een motorbike huren om de andere kant van Chiang Mai te verkennen. De meiden wilden ook wel een Motorbike huren en zo gezegd zo gedaan. Even een testrondje, dit ging helemaal fout. Julie ging bijna over de kop ware het niet dat de instructeur tegengas kon geven en Emma accelereerde in plaats van te remmen. Een grote schuiver was het gevolg en snel spurtte Mathijs erheen en hielp haar op de been. Hierna moest Dokter Schouten uitrukken voor de verder eerstehulp behandeling. Legt de EHBO-cursus toch nog windeieren. Hadden we toch niet gedacht he Dave? Het rode pakketje met het witte kruis kon uit de backpack getoverd worden en voor een ander doeleinde dan darmklachten gebruikt worden. De wonden werden schoongemaakt en vakkundig een verbandje omgelegd. De rest van de dag werd rust voorgeschreven en voor de meiden verliep de dag verder rustig. In het Central Airport Plaza waar de bioscoop ook gevestigd was hadden wij een aantal speelmachines opgemerkt. Dit was dan ook de enige reden waarom wij naar de Plaza afreisden. Als een adelaar die zich op een konijn stort renden wij als blinde vinken naar de arcade. Verschillende potten werden gespeeld en we waren goed aan elkaar gewaagd. De grote boosdoeners in het spel waren Thierry Henry en Pippo Inzaghi. Na de verhitte strijd was een dorstlessende versnapering welkom en ging de groene Fanta er snel in. S'avonds werd het Chiang Mai ritueel opnieuw gevolgd.

Dag 92 The Trip:
De meiden hadden nog weinig van Chiang Mai gezien, mede dankzij het accidentje. Met de term: "Motor Bike?" waren ze snel overgehaald en gingen we met twee Motor Bikes onder Nederlandse hoede de bergen in richting de tempels (Leuk he Mathijs?). Na de bergpaden te hebben bestegen en de lokale markt te hebben bezocht in het bergdorp om wat souvenirs in te slaan gingen we weer terug voor de lunch. De Mac was alweer een tijdje geleden en rekening houdend met het feit dat we de volgende maand waarschijnlijk geen Mac tegen zullen komen zochten we de grote M. Na de Mac gingen we naar de Starbucks om onze Amerikaanse dag te completeren. Hierna dropten we de dames af bij de Guesthouse zodat wij weer wat mannendingen konden gaan doen: Potten spelen! Deze dag was het echter niet Roy's dag. Geheel gebouwereerd bleef hij achter na 7 wedstrijden te hebben gespeeld en geen enkele te hebben gewonnen. Great Succes voor Mathijs! Gefeliciteerd. De avond werd opnieuw in de gezellige Guesthouse besteedt en uiteindelijk eindigden we in de Muay Thai boxing scenery.

Dag 93 The Trip:
S'ochtends werden we opnieuw vrolijk gedag geheten door Mama Honey en in het lekkere weer genoten van de zon aan het zwembad. S'middags had Roy zijn revanche met het Argentijnse elftal en de avond verliep verder rustig.

Dag 94 The Trip:
Vandaag gingen we dan eindelijk weer eens ergens anders heen. De motorbike werd aan de kant geschoven en de potspeelmachine lieten we links liggen. Een paar uurtjes aan het zwembad voordat we werden opgehaald door de minibus richting Pai. Slechts 145km, maar toch een rit van 4 uur aangezien we hoog de bergen in gingen. In de slingerwegen werden de magen aardig op de proef gesteld, maar gelukkig was er genoeg ruimte om even te liggen zodat we Pai in de stromende regen tegemoet traden. Na even te hebben gewacht was het duidelijk dat de regen wel aan zou houden. Roy ging zoals gewoonlijk linksaf om wat te zoeken en Mathijs zocht een leuke stek aan de rechterkant. Gelukkig kwamen we een groep tegen die een goede tip had: Baan Pai Village. Een leuke stek met bamboehutjes en barretje/restaurant. Eenmaal gesetteld liepen we de hoofdstraat in om wat te gaan eten. We gingen voor Indisch eten en voor 80 Bath hadden we een geheel menu, bestaande uit: Green Curry, Red Curry, Chicken en Rijst. Na het geslaagde eten gingen we een Cappucino halen in een cafe waar een jongeman met gitaar de mensen vermaakte. We trokken ons daarna even terug in de bamboehutjes voor een douche en gingen daarna in de Ting Tong bar wat drinken.

Dag 95 The Trip:
Na een lekker ontbijtje was het vandaag tijd voor een rit op de motobike. De motobikes zijn hier nog goedkoper dan in de res van het land (100 Baht). Een schakelmotorbike van 125cc was binnen tien minuutjes geregeld en de tocht kon beginnen. Emma ging niet mee, want ze had nog last van haar been, en Julie besloot wel om een motobike te huren. De tocht bracht ons naar verschillende watervallen en beboste heuvelachtige gebieden van Pai. Na een middag rijden was het tegen het einde van de dag tijd voor een zwem. We gingen eerst zwemmen bij een eco-pool, maar de buren klonk het gezelliger want daar stond de muziek aan. Dus gingen we daar even kijk. Daar hebben we nog de lekkerste potato wedges van heel Azie op. Heerlijk met ketchup, chilisaus en vooral knoflook. Bij onze bamboohut hebben we nog even lekker gechillaxt en genoten van een pilsje, pinda's en muziek. 's Avonds hebben we wat gegeten bij de Live-band tent (zanger lijkt op Guus Meeuwis) en zijn we daarna gaan slapen.

Dag 96 The Trip:
Vandaag weer lekker rondgereden op de motobike. De meiden gingen een kookcursus doen (typisch voor de vrouwen ;)) en de mannen gingen lekker rondrijden. Deze keer een andere route, maar zeker geen mindere. Halverwege werd er nog even gestopt om te gaan voetballen met de kids. We werden telkens Beckham, Beckham genoemd. Sommige kids konden nog aardig ballen. Na een paar doelpunten en ballen in de rivier gingen we weer verder op de motobike. We gingen opzoek naar een nieuwe waterval. Dit was een leuke waterval, want je kon er lekker zwemmen en van de rotsen afglijden. De local kids speelden met veel plezier bij deze waterval, en dat moest even op film gezet worden. Daarna was het tijd om zelf te gaan glijden. Gelukkig hebben we geen kneuzingen aan over gehouden. Rond vier uur gingen we per motobike terug naar de Fluid bar om even te gaan zwemmen en wederom potato wedges te eten. Daarna begon het weer volop te regenen. Toen het tijd was om te betalen kwamen we er achter dat Mathijs weer eens geld was kwijtgeraakt. Dus Mathijs reed weer dezelfde route terug die we vandaag hadden gereden door de stromende regen, maar helaas: nichts! Dus vanaf nu houdt alleen Roy alles bij zich :P. Deze avond gingen we laat eten en daarna lekker slapen.

Dag 97 The Trip:
Deze dag was het weer motobike time. Dezelfde routes werden weer beetje afgelegd: Olifanten (Roy werd geslagen door een olifant), watervallen, kronkelwegetjes, bruggetjes etc. Einde van de middag weer even potato wedges gegeten en een pilsje gedronken bij Fluid Bar. Onderweg kwamen we een garage tegen waarin je kon playstationnen. Dus ja: het was weer tijd voor een pot Pro Evo. 's Avonds even wat gegeten tegenover de Live-band tent bij de movie-tent om daarna wat te gaan drinken bij Buffalo Bar, Bebop en we eindigde de avond in de Fubar-bar. Het was weer een geslaagde avond.

Dag 98 The Trip:
Heerlijk bij het zwembad van Fluid Bar liggen. Lekker beetje voetballen, muziekje luisteren, nieuwe vrienden maken, sprite drinken, potato wedges eten. Straks even de tas inpakken, want morgen vertrekken we naar Laos :) Hebben we zin in!

Bedankt voor de extra foto ruimte en er volgen nog meer foto's maar dan moeten we wel even het juiste kabeltje meenemen. Dus houdt deze site in de gaten!

Chok Dee Khrap,

Roy en Mathijs

• 02 Juni 2007 - 12:56

Ilse:

Hai,

Ik ben benieuwd naar het vervolg en de andere foto`s natuurlijk!!

• 02 Juni 2007 - 13:34

Judith En Monxia:

Shit nu is ons berichtje van net dus niet geplaatst en ineens weg :S Iig de fullmoonparty was vet! Zorg dat je 2 dagen van te voren op het eiland bent en maybe ook al iets geboekt hebt voor aankomst. Het is namelijk erg druk in de hostels en het wordt steeds duurder! Helemaal tijdens jullie fullmoonparty, want dan is het een speciale editie toch!!!!
    Have fun en maybe tot in Maleisie/Indonesie nog s ;)

Ciao Monxia en Judith

• 02 Juni 2007 - 17:05

Janine:

Mathijs, hoe kun je nou weer geld verliezen???! Je hebt nog wel zo'n mooie heop-portomonnax gekregen voor vertrek;-)!!
    Tis hier gelukkig ook weer lekker weer, morgen lekker tennisen en misschien naar t strand. Volgende maand ga ik met Eileen naar een Australie infodag:-)
    Veel plezier in Laos!!
    x Janine

• 02 Juni 2007 - 18:35

Wim, Jo, Tim,Lindy :

Hey Roy,
    Wat een superleuk verhaal weer.
    Ook echt leuk om je iedere keer weer op jullie foto's te zien !!
    Ook heel erg bedankt voor je kaart, de 3e alweer, wat worden we toch verwend !!

Veel liefs van ons en groetjes aan Mathijs !!

xxx
    Wim, Jo, Tim en Lindy

• 02 Juni 2007 - 18:55

Jack Monique Mike:

hoi!

leuk om weer een heel verhaal op jullie site te lezen!
    hoe is het met de olifantenklap roy? nou, een goede reis naar laos en veel plezier! (doe voorzichtig met jullie geld!)
    tot snel!

groetjes aan mathijs!
    liefs van ons

• 03 Juni 2007 - 10:16

Admar:

hey jongens,

Het aantal contactmomenten zijn deze week aardig hoog geweest (leid tot veel jaloerzie bij anderen), maar jullie verhalen lezen blijft leuk!:D
    Zoals je gisteren al hoorde gaat het hier ook goed. mag zo weer gaan werken:).
    ik ga btw maar een headset kopen, wel zo handig voor maybe next time.

nog vraagje voor matthijs, aangezien je alles kwijt lijkt te raken, heb je mijn mes nog??;) (is die btw nog usefull gebleken?)

groetjes terug van iedereen bij de Vork iig.

laterz admar

• 03 Juni 2007 - 14:33

Marianne&herman:

Heren,
    welke avonturen hebben jullie op dag 100 beleefd?
    Zo te horen gaat jullie vakantie op 'rolletjes'!!!???!!!!
    Veel Plezier in Laos
    t&o

• 04 Juni 2007 - 16:17

Pa Ma Waddinxveen:

Hallo jongens wat een verhaal weer.Wat een capriolen halen jullie uit op de mountainbike doen jullie wel voorzichtig.Mathijs ging je zo hard dat je geld uit je zak is gewaaid.Julie zijn waarschijnlijk nu in Laos we zijn benieuwd hoe het daar is. Veel plezier

• 06 Juni 2007 - 16:40

Onno:

Hey mannen,

Gaat allemaal goed daar zo te lezen!! Heel veel plezier in Laos.

Groeten Onno

• 07 Juni 2007 - 13:20

Tom Van Ommen:

Jo gasten.

Jullie kennen mij niet en ik jullie ook niet, maar ik ga binnekort zelf op reis en ga een groot gedeelte de route doen die jullie ook gedaan hebben. Vandaar dat ik sinds 2 weken nadat jullie vertrokken zijn elke dag check of er nog een nieuw bericht is.
    Jullie maken hele toffe dingen mee en kunnen het ook nog eens op een vette manier op papier zetten!
    Bedankt voor veel leesplezier en succes nog in de toekomst!

Tom

• 07 Juni 2007 - 20:45

Huub:

Ik ben benieuwd naar jullie belevenissen deze week in de jungle zonder communicatie en hoog in de bomen.

• 07 Juni 2007 - 21:48

Jack:

Ha mannen, ik deel Huub zijn berichtje. Als extra wens,.... wat leuke plaatjes? Ja,ja ik zie jullie n.l ook erg graag.Ik ben dan ook erg nieuwsgierig na het laatste telefoontje. Heel fijn dat het in iedergeval zo goed gaat met jullie.

Een hele dikke knuffel van ons -xxx-

• 10 Juni 2007 - 15:51

Omaatje:

Ben nu in de potgieterstraat en heb jullie laatste verhaal gelezen en ben daar weer erg blij mee. Heb voor de verandering een zweepslag dus lopen gaat moeilijk. Bedankt voor de mooie kaart staat natuurlijk op mijn kast. Ik zie graag jullie foto's dus voor jullie extra fotoruimte. Nog een hele fijne reis en veel liefs van mij.