Nanjing en treinreis naar Huang Shan - Reisverslag uit Peking, China van Mathijs & Roy - WaarBenJij.nu Nanjing en treinreis naar Huang Shan - Reisverslag uit Peking, China van Mathijs & Roy - WaarBenJij.nu

Nanjing en treinreis naar Huang Shan

Door: Roy & Mathijs

Blijf op de hoogte en volg Mathijs & Roy

04 Maart 2007 | China, Peking

Ni Hao,

Waar waren we gebleven, Dag 9: The Trip. Vandaag een dagje Nanjing, vooral beroemd in politiek opzicht. We zijn vandaag naar de South Gate gewandeld. Deze wordt ook wel Zhonghua genoemd. Deze muur is aangelegd in 1368-1386 onder de eerste Ming-keizer, en was ooit de langste ter wereld. De 12m hoge muren betrekken totaal een lengte van 33 km om de stad. De Zhonghua-poort had een sleutelpositie in de verdediging van de stad. Mede doordat het er zo imposant uitzag heeft geen enkele vijand geprobeerd Nanjing aan te vallen. In het echt zag de poort er inderdaad indrukwekkend uit. Lopend, filosofeerden wij hoe het er vroeger zou zijn geweest. Het leek wel een beetje op de bouwerken uit Lord of the Rings. Binnen in het museum was een manquette gebouwd, waarop wij goed konden uitmaken hoe het er vroeger uitzag omdat het nu voor een gedeelte beschadigd was.
Tijdens de wandeling terug waren we nog steeds opzoek naar een Chinees voetbalshirt, helaas weer niet gevonden. Wel zagen we nog de tempel van Confucius. Eenmaal terug in de herberg dronken we nog een Pijiu en maakten we ons klaar voor de treinreis. We gingen met de bus naar het station en daar hebben we nog 2 uur gewacht. We waren in ieder geval op tijd! Deze keer hadden we een soft sleeper in plaats van een hard sleeper. Veel verschil was er niet te merken, de volgende keer wordt het dus gewoon weer een hard sleeper. Het was best relext, totdat een Chinees stelletje ons kwam vergezellen in de coupe. Wegens hevig gesnurk van onze Chinese vriend was ons niet veel nachtrust gegund.

Dag 10: The Trip. Om half 6 werden wij gewekt door de vrolijke conductrice, onze dag begon goed. Eenmaal in ochtendnevel uit het treinstation te zijn gelopen, restten ons een slaapplek te vinden. De receptioniste in Nanjing zei dat de herberg niet ver van het station zou zijn. Niets is minder waar, dit resulteerde in een taxirit van 80 km!!!! Opnieuw een tegenvaller voor ons dagbudget. Eenmaal gekomen in het spookstadje ten oosten van Huang Shan, vroegen we ons af waar we in hemelsnaam waren. We concludeerden dat we nu echt in de Middle of Nowhere waren. Tijdens de lange taxirit was ons oog gevallen op een andere herberg in Huang Shan. Weer werd er een taxi gebeld en begaven we ons naar Huang Shan, Tankau. Een vijf sterren herberg is het bij lange na niet, maar het deed ons dagbudget ten goede. Bij de herberg aangekomen de tassen gedropt en de man vertelde ons over een goed restaurantje aan de overkant. Natuurlijk was de menukaart geheel Chinees dus werd het lastig. De bedoeling was om kip, rijst en groente te bestellen. Dit werd iets te letterlijk genomen en wij kregen een complete kip voorgeschoteld (met gebraden pootjes incl. nagels en al) Onze eetlust was meteen vertrokken en we hadden het snel gezien in deze tent. (NB. het vlees en de groente werd op straat gewassen, hetgeen wij live meemaakten) Aangezien het zonnetje scheen en we over onze slaap en honger heen waren wilden we eigenlijk gelijk de berg op. De man van de herberg raadde het ons af, want het was een lange klim, maar zo eigenwijs als we waren gingen wij toch op pad. Op zoek naar iets om onze dag goed te maken kregen wij het zonnetje in ons gezicht, hetgeen een glimlach tevoorschijn toverde. Het werd zelfs zo lekker dat de jas uitging, zelfs zo lekker dat de trui uitging. Eindelijk liepen we dus in onze zo geliefde t-shirt. Langs beekjes, prachtige uitzichten en een geweldige waterval verliep onze wandeling. Tijdens de wandeling zagen we nog een aantal fervente wandelaars die gewapend met bamboestok de berg wilden trotseren. Na 3 uur wandelen kwamen we het eerste dorpje tegen we besloten om onze geslonken voorraad water bij te vullen en wat te eten. We gingen even lekker zitten en natuurlijk ging er weer wat mis. De benen van Efung werden onder tafel gestoken hetgeen resulteerde in het omschoppen van een thermoskan. Opnieuw probleem, dit moest natuurlijk betaald worden. Wij speelden het toneelstuk "de vermoorde onschuld", ons budget was al teveel op de proef gesteld.
Wij gingen weer verder met onze reis richting de top. We moesten kaartjes kopen om het nationale park te bezoeken en gingen richting de trap. Na honderdduizenden treden in dit zeer mooie park bevonden wij ons op de top. Helaas was er veel mist en zagen wij de veelverwachte horizon van de andere toppen niet. Dit paste natuurlijk weer wel geheel het verloop van de dag. Al redelijk vermoeid moesten we nog helemaal naar beneden ook! Een ware aanslag op onze knieen en enkels. Op de weg naar beneden raakten wij in gesprek met een zeer vriendelijke Chinees. Hij heeft een eigen bouwbedrijf en was ook de gehele dag in de bergen geweest. Tezamen kwamen we heelhuids beneden. We waren gestart om 10uur in de morgen. We kwamen om half 6 terug in de herberg. In totaal hebben we meer dan 25 km gelopen waarvan 19 km bergopwaarts. De Chinese muur was er niks bij. Aangekomen in onze kamer werd de tv aangezet maar het welbekende lichtje ging al snel uit.

Dag 11 The Trip: Na ongeveer 19 uur te hebben geslapen waren we klaar voor ons ontbijt, een heerlijk bakje aanmaak noodels. Dit is onze balansdag, dus weinig berichten. Wel hebben we s'avonds meegegeten met de huisbaas en zijn familie ter ere van het nieuwjaar! We kregen verschillende lokale gerechten voorgeschoteld en proefden van alles. Toen wij gingen vragen wat het daadwerkelijk was, bleek het te gaan om varkensoren, varkenstong en jawel. Hond. Wij denken dat wij nu alle delen van een varken wel gegeten hebben in China. Na het smakelijk eten typten wij onder het genot van vuurwerk en een versnapering dit bericht.

Morgen zullen wij de westkant van Huang Shan verkennen en de ochtend daarna gaan wij om 6.30 naar Hangzhou.

Groetjes,

Roy & Mathijs

• 04 Maart 2007 - 12:26

Kevin:

Hey swa´s,

Wie had dat verwacht dat jullie deze site (dagelijks) bij zouden houden!? Ben wel ff bezig geweest om bij te lezen!! En zo te zien vermaken jullie je wel weer! Zal de site nu wat vaker bijhouden, 1x in de 2 weken is blijkbaar te weinig... Zie het volgende bericht wel weer verschijnen... Groetjes kevin

• 04 Maart 2007 - 13:25

Hadipa:

Hoi Efung (Roy) en Tian Lie (Ma Thijs)
    Na het lezen van jullie avonturen blijven mij de volgende woorden vooraan in het geheugen staan:80 km in de taxi, 19 uur geslapen en hond gegeten. Vervolgens de onvergetelijke avonturen in de bergen. Leuk hoor.

• 04 Maart 2007 - 14:18

T.Elise:

Wauw, wat een reis en wat schrijven jullie leuk!!!
    Mathijs ik heb voor jou hot-news: je zusje heeft het Comperen tennistoernooi gewonnen!

• 04 Maart 2007 - 14:27

Mam:

hoi!
    wat een verhalen zeg! echt leuk om te lezen.lijkt me allemaal heel indrukwekkend! nog heel veel plezier en doe voorzichtig!(jaja, ik weet het!) doeixxxxxxxxxxxx

• 04 Maart 2007 - 14:57

Sjaan:

Guten Tag lieber Herrn! Die gebraden kip zag er erg smakelijk uit.... En waar smaakt hond eigenlijk naar?? Wederom veel plezieh!
    xx SJaan
    PS: Jajaja, ik heb het befaamde Comperen tennistennis toernooi gewonnen!! (en dan had natuurlijk nix te maken met het feit dat mijn partners t. Elise, Eugenie en Ilona waren :-D!!

• 04 Maart 2007 - 15:02

Lindy:

Heyy!
    Hele leuke site&mooie verslagen!
    Ik hoop dat jullie het daar leuk hebben!
    Leuk ook al die foto's =d

Nog heeeeél veel plezier!

xxx Lindy xxx

• 04 Maart 2007 - 15:53

Brigitte:

Wat maken jullie een mooie reis zeg! Eten met stokjes heb je trouwens al aardig onder de knie Mathijs:)

• 04 Maart 2007 - 19:42

Pap:

Ha mannen,
    Wat geweldig om jullie avonturen op deze manier te kunnen volgen. Omdat wij er zo van genieten en nieuwsgierig blijven vanaf nu extra ruimte voor 100 foto's. Blijf ons dus ook maar verwennen met jullie prachtige kiekjes. Geweldig! Ook omaatje geniet van jullie verhalen. Voor beiden een dikke knuffel van omaatje.

• 04 Maart 2007 - 20:00

Jolande:

Ha lieve Roy en Mathijs,

Wat maken jullie veel leuke en bijzondere dingen mee daar ! Niet te geloven ! Ik ben iedere keer weer benieuwd wat jullie te vertellen hebben !! Super !!

xxxx Jo xxxx

• 04 Maart 2007 - 21:13

Dick Van Braak:

De natuur is best mooi in China, vooral het mooie uitzicht. Vragen die Chinezen zich niet af wat dei "Hollanders" daar nu doen?

• 05 Maart 2007 - 08:19

Dyanne:

ha poepie,
    leuk om alles zo te lezen wat jullie doen. ik geniet ervan......(wie niet)maar ik mis je wel hoor!! dat je dat ooit uit mijn mond zou horen....geniet ervan 5 mnd zijn zooooooooo om.
    knuff , neem een pilsje vanavond van mij!

• 05 Maart 2007 - 10:55

Malu En Sylvia:

halo boys!! de foto's zijn echt geweldig en de dingen die jullie meemaken zijn echt niet te geloven. maar ja jullie zijn nu even in een andere wereld....we zijn benieuwd wat jullie vandaag weer zullen beleven. groetjes..... en niet te mager worden ahahah!!!

• 05 Maart 2007 - 12:21

Marianne &Herman:

Tian Lie en Efung,
    Waar halen jullie de tijd vandaan om ons op enthousiaste wijze bij te praten! Leuke foto's met mooie dames! Reisgenoten? Hou ons maar op de hoogte! Heel veel plezier
    NB Hoe is het weer eigenlijk?
    M&H

• 05 Maart 2007 - 17:01

Onno:

Hey Mathijs en Roy,

Zo te lezen gaat het nog steeds goed!! Smaakt Fikkie nog een beetje? Eet smakelijk voor de rest en nog veel plezier.

groeten Onno

• 05 Maart 2007 - 19:58

Hans En Henny:

We zijn nu in Waddinxveen. Jullie maken een mooie trip.Geniet ervan. Lekker he hond. Volgende week poes????. Je nicht Angeline is vanaf 1 januari ook zelfstandig ondernemer in couture. Zie haar website: www.angelinevanleeuwen.nl Groetjes

• 05 Maart 2007 - 21:00

John-Petra & Moreno:

Hi wereldreizigers, ziet er wel heel gaaf uit daar in het verre oosten. We zouden zo het vliegtuig pakken en gezellig meereizen. Geniet ervan!! groetjezzz

• 06 Maart 2007 - 22:34

Angeline:

He, jeetje wat een ongelofelijke reis maken jullie. Ik kreeg een mail van je ouders met deze link. Ben helemaal onder de indruk. Deze ervaring vergeet je nooit meer van je leven. Veel succes en vooral heel veel plezier samen in dat bijzondere land

• 07 Maart 2007 - 12:01

Lyda:

Hola Roy y Mathijs
    Geweldig wat jullie allemaal meemaken dit is echt genieten he,lijkt me een onwijs land.genieten maar doen wij ook in gran canaria.
    lieve groetjes van ons allemaal jan en lyda xxx